Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podciśnienia w gaźnikach
#31
buczek napisał(a):Nie do końca błąd, raczej dopuszczalny zakres podczas ustawiania podciśnienia. Do tej wartości jest poprawnie, bez względu na którym gaźniku będzie większe podciśnienie, jednak idealnie gdy podciśnienie jest identyczne na obu gaźnikach.
To wszystko było by sensowne. A iglice i dysze mają za zadanie zmienić skład mieszanki w celu obniżenia temperatury pracy.
Odpowiedz
#32
Jeżeli rzeczywiście chodzi o obniżenie temperatury tylnego cylindra, to zakładam że to jest powód zastosowania większej dyszy głównej, jednak nie jestem inżynierem i nie wiem czy to było założeniem konstruktorów. Trochę to dziwne, bo nasze silniki mają chłodzenie wodne. Rozumiem, gdyby były chłodzone powietrzem lub olejem, a w tym przypadku trochę mnie to zastanawia.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Odpowiedz
#33
(04-10-2018, 03:32 PM)Fotom napisał(a):
buczek napisał(a):Czy ktoś mi napisze, w którym miejscu dokładnie jest napisane, aby ustawić tylny gaźnik inaczej niż przedni?
A czy możesz wskazać w tym manualu, gdzie jest napisane, że mają być ustawione tak samo?

poniżej jest napisane, że różnica podciśnienia między gaźnikami może wynosić 0,04 bar MAKSYMALNIE
   
Odpowiedz
#34
Ale to nie jest manual producenta, tylko interpretacja Haynesa.
Odpowiedz
#35
Tak, ale nie uważam, że Haynes puścił by instrukcję z błędem, a jeśli by się już taki trafił, nie poprawili by tego wydając poprawioną wersję.

Fotom, zwróć uwagę na kolejność działań przy synchronizacji w manualu Hondy.
1. ustawić obroty na 1500
2. sprawdzić różnicę
3. zrobić synchronizację.
4. dodać kilkakrotnie gazu i sprawdzić ponownie synchronizację.
5. poskładać moto.

Jak dla mnie, jeśli miała by być ustawiona różnica, to była by o tym jasna informacja w pkt 3 gdy ustawiamy synchro, wraz z informacją na którym gaźniku ma być niższe podciśnienie, a na którym wyższe, a nie w pkt. 2, gdzie sprawdzamy czy odchyłka nie jest poza dopuszczalnym zakresem.

Jeśli nie przekonuje Was to co przedstawiłem, to nie mam innych dowodów/argumentów. Każdy robi tak jak uważa.
Chcę tylko, żebyście zastanowili się nad tym co przedstawiłem i postarali się przeanalizować jakie efekty da fizycznie ustawienie różnego podciśnienia, a jakie da ustawienie identycznego.

Ja nie jestem inżynierem, tylko analitykiem, a mechaniką zajmuję się ... nie zawodowo, ale trochę częściej niż hobbystycznie. Wystarczy, że porozmawiacie o tym z kimś mądrzejszym, zamiast czerpać wiedzę wyłącznie z internetu Smile

BTW, kto z Was informację o ustawieniu różnego podciśnienia zaczerpnął z innego źródła niż forum i dlaczego tyle kontrowersji zawsze budzi to, który gaźnik ma mieć niższe/wyższe podciśnienie Smile
Odpowiedz
#36
Jako że kolega Buczek napisał maila do serwisu Hondy odnośnie ustawień podciśnienia w naszych gaźnikach myślę że jednoznacznie rozwieje to nasze wątpliwości co do różnicy podciśnienia między gaźnikami.Wklejam treści maili bez danych personalnych.Jako poczuwajacy się do dezinformacji na zlocie będę miał sprzęt do ustawiania gaźników i jak ktoś będzie chętny to dokonam poprawnej regulacji nieodpłatnie ????

[Obrazek: 3e7761e9da5f2bc8med.jpg]

[Obrazek: aedf0fb82fccfc18med.jpg]
Odpowiedz
#37
Michał, ta dezinformacja nie pochodzi od Ciebie, tylko krąży od wielu lat po wszystkich forach varadero (także zagranicznych), więc nie chodzi o szukanie winnych tylko o ustalenie jak powinno być poprawnie. Druga sprawa, te 30mm Hg, tak jak już wcześniej pisałem, jest dopuszczalny zakresem i nie powoduje negatywnych skutków, a po prostu nie jest zgodnie z założeniami hondy. Z przedstawionym rozrzadem też można jeździć, o ile nie powoduje to bliskiego spotkania tłoków z zaworami Wink

Reasumując, idealnie gdy podciśnienie na obu gaźnikach jest ustawione równo - im mniejsze odchyłki, tym lepiej. Ważne, aby przed synchronizacją, ustawić prawidłowy luz zaworowy.
Odpowiedz
#38
Plus za dociekliwość :)
Odpowiedz
#39
Całkiem przypadkowo wpadła mi myślę, dość ciekawa i mająca sens informacja, która tłumaczyłaby to całe zamieszanie. Otóż, Honda maiła spory problem z silnikiem z małego Varadero i oczywiście Shadow 125, a konkretnie z mocą, aby dostosować się do norm europejskich musieli zbić moc z 18 do 15 KM. Z informacji wynika, że dostosowanie nastąpiło w zakresie filtra powietrza, gum wlotowych, kolektora, mniejszych dysz. Jeżeli chodzi o samo ustawienie synchronizacji, tu instrukcja Haynesa popełniła błąd nie biorąc pod uwagę powyższego dostosowania, a konkretnie mającego wpływ na synchronizację mniejszego tylnego kolektora, jak i również mniejszych dysz na tylnym gaźniku. Reasumując, na tylnym cylindrze powinno ustawiać się mniejsze podciśnienie.
Jazda motocyklem jest swoistym przeżyciem religijnym, im szybsza, tym bliższa Boga.
Odpowiedz
#40
Koleś o nicku "Taught2BeCautious" napisał kiedyś takie niesprawdzone bajdy.
Zbychu, też, niestety, błądzisz. Kolektory wewnątrz są takie same, (z resztą -  porty wydechowe też mają te same średnice), a dysza główna w tylnym gaźniku jest większa.
A filtr powietrza zmienił się na przełomie 2003/2004 (na mniej restrykcyjny) ale jakoś nie przyniosło to żadnej zmiany mocy.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości