Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Synchro gaźników
#1
Przeglądałem ten wątek https://forum.varadero125.pl/showthread....nik%C3%B3w (szkoda, że jest zamknięty) i dostrzegłem różnice, a mianowicie u mnie są dwa króćce, nie trzeba żadnego adaptera i coś mi się wydaje, że niektóre węże idą inaczej, a na pewno jest jeden więcej, a konkretnie ten, który nachodzi na króciec, a którego w tutorialu brak. W związku z powyższym pytanie, czy ktoś ma podobnie, lub jest mu znana ta różnica ?
Odpowiedz
#2
Gaźniki zmieniły się nieznacznie po 2003 (inaczej idą przewody z płynem chłodniczym). Ale jeśli chodzi synchro, to wszystkie są identyczne. Z lewej króciec i na nim przewód podciśnienia, który steruje systemem PAIR, z prawej śruba - zaślepka. Jeśli masz inaczej, to coś jest namodzone.
Odpowiedz
#3
O ile z lewej strony jest podobnie, to z prawej wygląda na to, że jest odmiennie. Zamiast zaślepki jest wkręcony króciec, a drugi koniec wężyka, który jest na króćcu jest podłączony do pompki w schowku pod siedzeniem, zrobiłem zdjęcia jak to wygląda

[Obrazek: fb7232dd873b.jpg]

[Obrazek: 4b33f0cf2ac1.jpg]

[Obrazek: e18f3dd659e0.jpg]


Mam jeszcze jedno pytanie. Za cholerę nie mogę sobie przypomnieć gdzie idzie jeden wężyk, ten, który łączy się w trójniku z tym, który idzie jako odpowietrzenie do baku, chodzi mi konkretnie o nr 10 na schemacie, byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedz

https://www.bike-parts-honda.com/honda-m...00/2/12009
Odpowiedz
#4
Ha! No to teraz wszystko jasne Smile To nie żadna pompka, tylko dołożona olejarka Scottoilera, sterowana podciśnieniem. Ktoś zamontował króciec zamiast śruby, żeby ją podłączyć.
Wężyk nr 10 nigdzie nie idzie, bo to odpowietrzenie Wink
Odpowiedz
#5
Super, dziękuję za informacje. Z tą olejarką to trochę lipa, bo nie działa, jest chyba nie kompletna, nie ma żadnego zbiorniczka na olej, jedynie jest przeprowadzony cienki przewód na wahacz i tyle. Co zaś tyczy się tego nieszczęsnego wężyka, jesteś pewien, że on nigdzie nie idzie? Jest to dla mnie nieco dziwne, bo wychodzi na to, że odpowietrznik ma dwa wyjścia (oba zaznaczyłem na zdjęciu tak dla pewności).

[Obrazek: 6f2791ce408a.png]
Odpowiedz
#6
To, co masz pod siedzeniem, to jest właśnie zbiorniczek Big Grin

(01-01-2019, 08:07 PM)Zbychu napisał(a): ma dwa wyjścia
Górne robi za odpowietrznik, dolne za przelew.
Odpowiedz
#7
To ma sens, czyli wężyk odpowietrzający ze zbiornika wchodzi w trójnik, rozgałęzieniem z nieszczęsnym wężykiem wypuszcza gazy (jest bliżej), a drugim rozgałęzieniem skierowanym w dół wypuszcza nadmiar (jest czyściej i bezpieczniej). Teraz wszystko zrobiło się jasne, wężyk można wyprowadzić gdzie się chce. Co zaś tyczy się tej olejarki, kręciłem kiedyś tym korkiem na tej olejarce i pracował on w określonym zakresie, tak jakby była to regulacja, jutro na spokojnie się temu przyjrzę. Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję.
Odpowiedz
#8
Tak, kółko u góry to regulacja. Wlew jest z boku, po zdjęciu tego gumowego dynksa z rurką.
Odpowiedz
#9
Ściągnąłem tą gumową zatyczkę z której wychodzi chyba wężyk z odpowietrzeniem i w miejscu mocowania jest otwór, czyli mam rozumieć, że tamtędy wlewa się olej ? Jeżeli tak, to jaki to ma być olej, to kupie i zobaczymy jak to działa, o ile w ogóle działa Smile

[Obrazek: 8f107967d122.jpg]
Odpowiedz
#10
(01-02-2019, 05:45 PM)Zbychu napisał(a): tamtędy wlewa się olej ?
Dokładnie tak.
Na początek kup oryginalny, będziesz miał butelkę z dozownikiem.   -->OLEJ
Potem można zamienić na jakiś gęsty przekładniowy typu 80W90, jeśli uznasz, że oryginalny jest za drogi.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości