Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wymiana oleju i płukanka? help
#1
Sad 
Cześć!
Wymieniłem olej w moim Viaderku i po zlaniu z wanienki do butelki po nowym oleju okazało się że jest go tylko 0,6 l.  Huh  Przed wymianą było go idealnie w połowie między min a max. Jako że wymieniałem też filtr to zalałem 1,3 l. Na korku było trochę "masełka" które wyczyściłem i obawiam się że jest go więcej w silniku. Co radzicie w temacie jakiejś płukanki i ponownej zmiany oleju i filtra? A może tylko teraz zlać 0,5 l i przegonić motka na długiej trasie? Czy ktoś się już z czymś takim spotkał?

--
LwG,
Prz3mo.
Odpowiedz
#2
Czyli co, teraz masz w silniku 2 litry?
Odpowiedz
#3
(03-28-2020, 08:08 PM)Fotom napisał(a): Czyli co, teraz masz w silniku 2 litry?

No właśnie - na to wychodzi i teraz żeby opróżnić silnik z masełka które pewnie tam jest chcę go wypłukać (liqui moly do motocykli będzie w poniedziałek - muszę czekać przez weekend) Nie widzę innego wytłumaczenia skoro poziom przed zlaniem był OK. Silnik rozgrzałem na wolnych 20 min. i zlałem przez 30 min. tylko 0,6 l. Nic innego mi do głowy nie przychodzi.

--
LwG,
Prz3mo.
Odpowiedz
#4
A jaki teraz jest poziom?
Odpowiedz
#5
Po wymianie nie było nic widać w okienku (było jakby zamglone) dopiero wczoraj wieczorem spojrzałem i jest w połowie min-max. Zgłupłem zupełnie...
Czy to możliwe że to "masełko" się gdzieś wyżej osadziło? Huh  Po południu będę miał engine flush do silników z mokrym sprzęgłem i dam znać jak po płukaniu.
Cały czas zachodzę w głowę jak mogłem zlać 0,6 l (biorąc pod uwagę pozostałości w wanience i w starym filtrze może razem 0,8 l) i z poziomu OK wlałem 1,3 l i znowu jest OK???

--
LwG,
Prz3mo.
Odpowiedz
#6
No i po robocie! Po zastosowaniu płukanki (wystarczyło 50 ml - ale jakby ktoś chciał to robić to trzeba kupić płukankę motocyklową do silników z mokrym sprzęgłem - te samochodowe się nie nadają - zresztą zwykle jest ostrzeżenie na opakowaniu). Z silnika po przepracowaniu na jałowym 10 min. wypłynęło 1,7 l czerwono-rudo-poarańczowego szlamu. Jak przestało kapać - wymieniłem filtr i zalałem świeży olej (1,3 l). W okienku jest stan trochę poniżej max. o ładnym czyściutkim kolorze.
Ale żeby nie było tak różowo, podczas włączania spadło chyba napięcie przy załączaniu świateł bo z okolic licznika słychać było takie jakby terkotanie i prędkościomierz pokazywał 40 km/h na postoju przez jakieś 5 sekund. Po całej operacji mój licznik pokazuje teraz 128380 km (mam chyba Viaderko z największym przebiegiem  Big Grin ) a było dotąd 38380. Wszystkie segmenty świecą dobrze więc licznik jest sprawny lecz już go nie cofnę. Nowy/używany pewnie już nie do dostania - pamiętam że gdzieś się natknąłem na filmik YT z jakąś hiszpańską przeróbką ale nie mogę znaleźć teraz. Jakby ktoś, coś to jestem w potrzebie (m maju badanie i jak mi wpiszą te 128 tyś. to tylko na weteranbazar...

--
LwG,
Prz3mo.
Odpowiedz
#7
Może wrócił właściwy przebieg Wink
Spróbuj odpiąć aku na parę minut (reset).
Odpowiedz
#8
(03-31-2020, 11:22 PM)Fotom napisał(a): Może wrócił właściwy przebieg Wink

No to w takim razie doskonale zachowany egzemplarz. Cool

(03-31-2020, 11:22 PM)Fotom napisał(a): Spróbuj odpiąć aku na parę minut (reset).

Próbowałem - nie działa Sad 
Szukam magika od liczników coby przywrócił ori. przebieg.

--
LwG,
Prz3mo.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości