Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RHINO HIGHWAY - szczękowiec
#1
Panie, Panowie, macie może wiedzę w temacie kasków Rhino?
Jestem na etapie wyboru kasku dla "plecaczka" i z kilku próbowanych i przymierzonych ten https://www.bikestar.pl/kask-rhino-highway.html pasuje jej najbardziej(rozmiar, dopasowanie, "przestrzeń", waga itp...), ale....nigdzie nie mogę znaleźć jakiegoś bardziej szczegółowego opisu, wyników testu, producenta itp..
Ktoś ma jakieś pojęcie w temacie?
[Obrazek: 950WHL_6678_5724a451655c2_2_2_2.jpg]
Komar..........Varadero XL125 / Triumph Tiger 800 XC / Tiger Explorer 1200 XR
Odpowiedz
#2
Wygląda ciekawie, i waga jest super. tez jestem ciekawy jak się spisuje. Ja własnie nabyłem kask naxa dla córki..
Odpowiedz
#3
Zrobiony z technopolimeru? Co to jest w ogole?

Certyfkat ECE - "która jest uznawana w ponad 50 krajach i uważana jest za najbardziej liberalną ze wszystkich istniejących homologacji"
Czyli generalnie spełnia minimalne minimum bezpieczeństwa? Nie lepiej poszukać jakichś wyprzedaży małych rozmiarów (idealne dla plecaczka)?

Czemu wszyscy uważają, że "plecaczek" to jakiś Hulk, który wszystko przetrwa? Moja żona ma kask z włókna szklanego , ja mam z polycarbonu, więc generalnie ma lepszy kask niż ja mimo, że jeździ ze mną bardzo okazjonalnie.

Dołożysz 250 zł i możesz kupić Carberg Duke, szczękowiec z 5 gwiazdkami Sharpa. Wiadomo, że nikt nie mówi, żeby kupować AGV Pista dla plecaczka jeżdzącego raz na jakiś czas, ale jakikolwiek rozsądny poziom bezpoeczeństwa to chyba jednak fajnie by było zapewnić.
Odpowiedz
#4
Ravanos87 nie gorączkuj się tak.
Czy gdzieś napisałem, że "plecaczek" jest dla mnie mniej ważny i wszystko przetrwa? Nie. I niestety mam takie doświadczenie, że straciłem kiedyś kolegę, który był plecaczkiem, więc wiem, że bezpieczeństwo plecaka jest czasem ważniejsze niż kierowcy. KROPKA

Sam jeżdżę w Cabergu Tourmax...czyli to samo co Duke tyle, że z daszkiem i wiem, że jest ok...choc wentylacji w nim prawie wcale nie ma.
Jak pisałem, pasowanych było kilka kasków w tym i Caberg i Nolan i LS2 i HJC i Ozone i Shark i jeszcze jakieś dwa i ten opisany w temacie był najlepszy.
Co do Rhino to ze strony "importera z Chin" i na samym kasku informacje są takie:
Materiał: Policarbon
Waga: 1650g
Atesty: ECE R22-05, DOT FMVSS NO. 218
czyli chyba nie najgorzej...brakuje tylko Snell.
Nigdzie w sieci nie znalazłem wyników testów nie tylko dla tego modelu, ale w ogóle dla tej marki kasków.

Cóż, tak czy owak dzięki za głos i rozglądamy się dalej po innych producentach i innych modelach.
Komar..........Varadero XL125 / Triumph Tiger 800 XC / Tiger Explorer 1200 XR
Odpowiedz
#5
Ja mam taki kask tylko, że w czarnym macie. Niby wszystko dobrze, szczęka, szyba otwierają się i blokują bez problemu, można go obsługiwać jedną ręką. Fajna jest ta blenda przeciwsłoneczna, która spełnia w 100% swoje zadanie. Kask jest lekki wygodny, dobrze wentylowany. Niestety ma jedną ogromną wadę która mnie strasznie denerwuje. Mimo idealnego dopasowania kasku, nawet w kominiarce gdzie jest delikatnie ciaśniejszy przy prędkości powyżej 100km/h wpada w jakieś dziwne wibracje i to do tego stopnia, że rozmazuje mi obraz Tongue Być może jest to kwestia mojej wysokiej szyby która akurat tak kieruje powietrze, że powodują one drgania kasku. Jednak moim zdaniem co by się nie działo ze strugami powietrza to nie powinno tak być. Jeszcze jednym minusem jest podwiewanie od spodu kasku (szczęki). Przy niższych temperaturach na dłuższą trasę potrzebna jest kominiarka.
Reasumując, pojeżdżę z nim trochę ale będę zmieniał na coś z wyższej półki. Od 1-10 wg. mnie 6-.
Odpowiedz
#6
Co ciekawe - według statystyk częściej podczas wypadku obrażeń głowy doznaje pasażer (24% wszystkich urazów), niż kierowca (18%).
Odpowiedz
#7
Fotom napisał(a):Co ciekawe - według statystyk częściej podczas wypadku obrażeń głowy doznaje pasażer (24% wszystkich urazów), niż kierowca (18%).
Dokładnie tak jest...przy zderzeniu czołowym pasażer jest wyrzucany z fotela jak z katapulty.

Kapusta napisał(a):przy prędkości powyżej 100km/h wpada w jakieś dziwne wibracje i to do tego stopnia, że rozmazuje mi obraz
Może nie aż tak, że rozmazuje mi obraz, ale jak lece ok 100 - 120km/h to też mam drgania w Cabergu, ale powyżej 120km/h wszystko wraca do normy i generalnie łbem rzuca, ale obrazu nie rozmazuje. Co ciekawe przy 140km/h wszystko wraca do normy, powyżej tej prędkości też...chyba....bo nie wiem ;-)
Dzięki za info o kasku, już wiem więcej.
Komar..........Varadero XL125 / Triumph Tiger 800 XC / Tiger Explorer 1200 XR
Odpowiedz
#8
Castaway napisał(a):Materiał: Policarbon
Waga: 1650g
Atesty: ECE R22-05, DOT FMVSS NO. 218
czyli chyba nie najgorzej...brakuje tylko Snell.

Bazowalem na info z linku z pierwszego posta. To tutaj wyglada troche lepiej. DOT to calkiem "uwazany" certyfikat z USA. Chyba nawet testuja kaski na penetracje.
Kiedys na reddit czytalem, ze Snell nie zajmuje sie testami kaskow z blenda bo przewaznie blenda jest "wkladana" kosztem skorupy - co oczywiscie nie jest prawda przy wszystkich kaskach vel. Shoei GT-AIR - no ale takie maja podejscie.

No jesli przetestowales juz tyle producentow i nie pasuje to rzeczywiscie nieciekawie. Wg. "wykładni" lepiej dopasowany kask jest bezpieczniejszy niz ten teoretycznie z lepszego materialu ale niedopasowany.

Wieksza ilosc rozmiarow skorup (a co za tym idzie lepsze dopasowanie) producenci oferuja przewaznie przy produktach premium, ale nadal mozna sie rozejrzec po jakichs wyprzedazach.
Odpowiedz
#9
Tylko coś takiego wpadło mi w oko.
http://riccardomotosport.pl/index.php
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości