Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kupno kasku
#71
Może i się nie liczy, ale zawsze masz ten parametr podany przy wynikach testu, mój LS2 FF386 ani razu im się nie otworzył uderzenie od frontu na zielono, jedynie boki na żółto i również 4*, po prostu "gwazdkowość" jest wypadkową pochłaniania siły, informacją "na szybko", a resztę trzeba doczytać w wynikach testu.
Varadero 125 ==> NT700V Deauville
Odpowiedz
#72
W sumie, trochę zgodze się ze Starskim i Darthem, bo mój LS2 za 150 zł tez ma 4 gwiazdki w teście Sharpa. Niby wiele testów zewnętrznych jest bezstronnych i niesponsorowanych, jednak nigdy do końca w to nie wierzę (człowiek zawsze się łudzi). Sam jestem klientem pewnego Banku, który ma żenującą obsługe klienta i miesiąc się z nimi bujałem, a któregoś dnia, stoję jako petent przy okienku i myślę że zaraz oszaleje :evil: :evil: :evil: a tu czytam nagle - Laur Konsumenta za najlepszą obsługę klienta. Myślałem, że eksploduje!!! Zastanawiałewm się wtedy ile trzeba zapłacić za takie wyróżnienia. Tak samo jest z tymi wszystkimi "testami" - nigdy nie wiemy ile i jak grubo została zasilona kieszeń autorów tych testów przez producenta...

Jednak skłaniam sie do tego, że tak jak pisałem wcześniej, wraz z cena zazwyczaj jest lepszy materiał, z którego wykonany jest kask Smile a to jest dla mnie duzym wyznacznikiem, jak i opinie innych użytkowników.
Odpowiedz
#73
Wow.. gratuluję odwagi. Nie wsiadłbym na motocykl z kaskiem za 150zł. Rozumiem, że może się komuś nie przelewać i te sprawy, ale jeśli kupuje ktoś maszynę za kilka koła to myślę, że powinien być w stanie uskubać choćby te 500-600zł na ochronę tego, co ma najważniejsze.

Ja miałem ograniczony budżet na ciuchy na moto, ale właśnie kask to był element, który wybrałem jako pierwszy bez większego oszczędzania, a resztę dozbierałem z tego, co zostało.
Odpowiedz
#74
terranus85 napisał(a):..któregoś dnia, stoję jako petent przy okienku i myślę że zaraz oszaleje :evil: :evil: :evil: a tu czytam nagle - Laur Konsumenta za najlepszą obsługę klienta. Myślałem, że eksploduje!!! Zastanawiałewm się wtedy ile trzeba zapłacić za takie wyróżnienia.e się łudzi). Tak samo jest z tymi wszystkimi "testami" - nigdy nie wiemy ile i jak grubo została zasilona kieszeń autorów tych testów przez producenta...
W sumie zależy kto przyznaje takie wyróżnienia i na jakiej podstawie, a podstawa to tzw. KPI czyli jakiś tam wskaźnik, który bank, sklep, firma...sobie zdefiniowała. Wynik wykonany laur przyznany.

Co do testów to...hmmm sprawa jest podobna. Pracuje w firmie, która ma 5 laboratoriów robiących crash testy samochodów m.in EURO NCAP, NHTSA FMVSS etc. powiem Wam, że nie ma mowy o tym, aby testy były kombinowane, no way. I w Europie i w Stanach wszystkie testy są rejestrowane, a w stanach dodatkowo wszystkie trzeba zgłaszać do NHTSA(w skrócie administracji USA). Testy są wykonywane na bazie specyfikacji technicznej ze ściśle określonymi warunkami granicznymi. Co z tego póżniej jest publikowane w mediach.....uuu to jest wolna amerykanka.
Podobnie jest z SHARP....testy są wykonywane w ustalonych warunkach z podanymi kryteriami oceny. I dopóki nikt nic lepszego nie wymyślił(co prędzej czy póżniej się stanie) to te testy są wyznacznikiem wytrzymałości kasków. I wątpię, że ktoś płaci za to, żeby wynik prezentowany był lepszy od rzeczywistego...
Komar..........Varadero XL125 / Triumph Tiger 800 XC / Tiger Explorer 1200 XR / Honda CRF1000L 
Odpowiedz
#75
Castaway napisał(a):
terranus85 napisał(a):..któregoś dnia, stoję jako petent przy okienku i myślę że zaraz oszaleje :evil: :evil: :evil: a tu czytam nagle - Laur Konsumenta za najlepszą obsługę klienta. Myślałem, że eksploduje!!! Zastanawiałewm się wtedy ile trzeba zapłacić za takie wyróżnienia.e się łudzi). Tak samo jest z tymi wszystkimi "testami" - nigdy nie wiemy ile i jak grubo została zasilona kieszeń autorów tych testów przez producenta...
W sumie zależy kto przyznaje takie wyróżnienia i na jakiej podstawie, a podstawa to tzw. KPI czyli jakiś tam wskaźnik, który bank, sklep, firma...sobie zdefiniowała. Wynik wykonany laur przyznany.

Co do testów to...hmmm sprawa jest podobna. Pracuje w firmie, która ma 5 laboratoriów robiących crash testy samochodów m.in EURO NCAP, NHTSA FMVSS etc. powiem Wam, że nie ma mowy o tym, aby testy były kombinowane, no way. I w Europie i w Stanach wszystkie testy są rejestrowane, a w stanach dodatkowo wszystkie trzeba zgłaszać do NHTSA(w skrócie administracji USA). Testy są wykonywane na bazie specyfikacji technicznej ze ściśle określonymi warunkami granicznymi. Co z tego póżniej jest publikowane w mediach.....uuu to jest wolna amerykanka.
Podobnie jest z SHARP....testy są wykonywane w ustalonych warunkach z podanymi kryteriami oceny. I dopóki nikt nic lepszego nie wymyślił(co prędzej czy póżniej się stanie) to te testy są wyznacznikiem wytrzymałości kasków. I wątpię, że ktoś płaci za to, żeby wynik prezentowany był lepszy od rzeczywistego...
... czyli LS2 za 150 złoty z 4* zapewnia podobne zabezpieczenie co Shuberth za 2,5 koła Smile , czy inny "ąę" za kupę kasy, ale z 4 gwiazdkami w testach sharpa ... przynajmniej w teorii Big Grin
Varadero 125 ==> NT700V Deauville
Odpowiedz
#76
Nowy ls2, niewygnieciony, który nie gubi ze środka styropianu pewnie jest spoko.
Problem z tymi kaskami jest taki, ze szybko tracą właściwości.
Mój po 2 latach jak go dzisiaj oglądałem jest w słabej kondycji, ze względu min na to, że jest strasznie wygnieciony, i wewnętrzna część zaczyna się luzować. Szum okropny, ale jest mniejszy niż na skuterze, gdzie miałem wysoka owiewkę i kierowało strumień prosto na kask.
Raczej w droższych garnkach ten proces zachodzi duzo wolniej.
Szyba natomiast nie ma rys, ale paruje cholernie Smile
Odpowiedz
#77
PeterP napisał(a):... czyli LS2 za 150 złoty z 4* zapewnia podobne zabezpieczenie co Shuberth za 2,5 koła Smile , czy inny "ąę" za kupę kasy, ale z 4 gwiazdkami w testach sharpa ... przynajmniej w teorii Big Grin
Tego nie wiem, bo nie porównywałem ;-) Ale być może. Trzeba doczytać w wynikach, być może różnica będzie w strefach.
Nie wiem.
Ale wiem, że Sharp nie porównuje wyglądu, koloru, wentylacji, wyposażenia, TRWAŁOŚCI(@Huzar) i ile % do zajebistości kask dodaje kierownikowi itd.. Testy SHARP badają "brain acceleration" (przyspieszenie mózgu) po uderzeniu kaskiem bardzo dobrze dopasowanym do głowy.
I jak sami podają wszystkie wyniki testów przed publikacją są przesyłane producentom kasków, aby mogli je porównać ze swoimi badaniami(m.in. dlatego nie wierzę, że ktoś mógłby "płacić" za dobry wynik).
Komar..........Varadero XL125 / Triumph Tiger 800 XC / Tiger Explorer 1200 XR / Honda CRF1000L 
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości