Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ustawienie mieszanki paliwa
#1
Chciałem pójść na skróty i zasugerowałem się tematem https://forum.varadero125.pl/showthread....+mieszanki niestety, pomimo upływu czasu nadal są w nim niepełne, a nawet niezgodne z rzeczywistością dane. Poszperałem i znalazłem, pozostawiam dla potomności.

Synchronizacja gaźników (opisana w innym temacie), dla gaźnika przedniego cylindra wartość powinna być większa o 0,04 Bara.
Optymalne początkowe ustawienie obu śrub mieszanki wynosi 2 obroty dla przodu i tyłu! 

[Obrazek: 621cf84425d5.png]

A tu procedura serwisowa

1. Rozgrzać silnik do temperatury roboczej. Wystarczy 10 minut jazdy.
2. Wyłącz silnik i podłącz obrotomierz zgodnie z instrukcją (opcja dla serwisu, my używamy fabrycznego)
3. Uruchom silnik i ustaw prędkość biegu jałowego na 1500 obrotów (tolerancja plus/minus 100 obrotów)
4. Powoli wykręcając śrubkę mieszanki przedniego gaźnika ustawiamy najwyższą prędkość obrotową na obrotomierzu
5. To samo robimy śrubką mieszanki tylnego gaźnika
6. Lekko 2, lub 3 razy przygazuj manetką, a następnie ponownie ustaw prędkość biegu jałowego na 1500 obrotów
7. Wkręć śrubę mieszanki przedniego gaźnika, aż prędkość obrotowa spadnie o 50 obrotów
8. Wykręć śrubę mieszanki tylnego gaźnika, aż prędkość obrotowa spadnie o 50 obrotów

Dla przodu i tyłu ostateczne wykręcenie (punkt 7 i 8) wynosi 3/4 obrotu, lub jak kto woli 270 stopni.

9. Ponownie ustawiamy prędkość biegu jałowego na 1500 obrotów
10.Analogicznie wykonać kroki 7,8 i 9 dla tylnego gaźnika
Jazda motocyklem jest swoistym przeżyciem religijnym, im szybsza, tym bliższa Boga.
Odpowiedz
#2
Zbychu, coś słabo szukasz. Poczytaj jeszcze ten temat.
https://forum.varadero125.pl/showthread....560&page=4
Odnośnie synchronizacji, już udowodniłem, że podciśnienia mają być identyczne na obu gaźnikach, a 0,04 bara to dopuszczalne maksymalne odchylenie.

BTW, na fabrycznym obrotomierzu nie ustawisz spadku obrotów o 50. Potrzebny jest elektroniczny z dokładnością do 10.

Prawidłowa instrukcja ustawienia mieszanki jest w załączniku. Początkowe ustawienie śrub mieszanki dla varadero z roczników 2001-2003 to 1 obrót, dla roczników 2004-2006 2 i ¾  obrotu, lub jak kto woli 990 stopni. Prawda jest taka, że nie ma to większego znaczenia, bo chodzi tylko o to , żeby uruchomić i rozgrzać silnik.

Do zabawy w ustawianie gaźników, polecam taki obrotomierz:
https://www.aliexpress.com/item/non-wate...82143.html
Mam dokładnie ten sam.


Załączone pliki Miniatury
       
Varadero XL125 -> CBF600SA
Odpowiedz
#3
A Ty znowu swoje, kolejnej "dywersji" nie przeżyje Big Grin  Napisałem w poprzednim poście chyba wyraźnie, że zastosowałem się do wskazań z Forum i to mniej ważne już jest, czy z tego tematu co ja wskazałem, czy z tego co Ty. W obu są te same dane, które u mnie nie zadziałały. Przy takich ustawieniach, czyli początkowym nominalnym, jednym obrocie silnik w ogóle nie odpalił. Ponad to, wstawiasz jakieś "instrukcje prawidłowe", które nie tylko nie są serwisowe, ale co istotne od nich odbiegają. Osobiście wolę kierować się instrukcjami producenta, dlatego szerze powiedziawszy średnio do mnie przemawia to, co Ty "udowodniłeś", jeżeli u mnie to nie działa. Instrukcję, którą wstawiłem dotyczy konkretnie 

[Obrazek: 1a9c01327492.png]
Jazda motocyklem jest swoistym przeżyciem religijnym, im szybsza, tym bliższa Boga.
Odpowiedz
#4
(05-28-2019, 09:32 AM)Zbychu napisał(a): A Ty znowu swoje, kolejnej "dywersji" nie przeżyje Big Grin  

Musiałeś mnie z kimś pomylić Big Grin

Tak, znam instrukcje serwisową hondy, mam ją też w wersji angielskiej  Tongue 

   
   

1. moja instrukcja z poprzednigo posta, pochodzi z serwisówki Haynesa.
   
2. Nie mam zamiaru Cię uświadamiać, że w serwisówce Hondy jest błąd, ale jeżeli to nie jest dla Ciebie kłopot, zrób tak jak ja, przejedź się do serwisu Hondy, lub chociaż napisz do nich maila z prośba o wyjaśnienie, która jest prawidłowa. Myślę, że jeżeli chcesz ustawić poprawnie, to nie będzie dla Ciebie duże poświęcenie, żeby się upewnić co do prawidłowego ustawienia. 
3. W Twoim tłumaczeniu serwisówki też są błędy - porównaj prosze pkt 8 w Twojej instrukcji z pkt 9 z serwisówki Hondy.

Zbychu, ja nie bazowałem tylko na serwisówce do małego wiadra, ale też Hayenesa i Hondy Varadero 1000. Nie mam już moto z gaźnikami i prawdę powiedziawszy, to mało mnie interesuje czy wysilisz się żeby zapytać w serwisie, czy uznasz że wiesz najlepiej, bo tak przeczytałeś w instrukcji. Twoja decyzja. Szkoda mi tylko osób, które stwierdzą, że to jest ta sama prawda objawiona, jak ta o różnicy w synchronizacji gaźników. 

(05-28-2019, 09:32 AM)Zbychu napisał(a): Napisałem w poprzednim poście chyba wyraźnie, że zastosowałem się do wskazań z Forum i to mniej ważne już jest, czy z tego tematu co ja wskazałem, czy z tego co Ty. 

Ja odniosłem się do twojego wpisu o różnym podciśnieniu na gaźnikach o 0,04 bara, co jest błędnym założeniem. Może dlatego u Ciebie był problem z ustawieniem. Wnioskuję, że bazowałeś na obrotomierzu fabrycznym, a nie dokładnym, który pozwala zrobić to zgodnie ze sztuką?

W załączeniu korespondencja z Hondą, w sprawie podciśnienia.


Załączone pliki Miniatury
       
Varadero XL125 -> CBF600SA
Odpowiedz
#5
Cytat:wstawiasz jakieś "instrukcje prawidłowe", które nie tylko nie są serwisowe, ale co istotne od nich odbiegają.
Sam to zrobiłeś:
(05-28-2019, 09:32 AM)Zbychu napisał(a): Instrukcję, którą wstawiłem dotyczy konkretnie 
[Obrazek: 1a9c01327492.png]

Roczniki '03 i '04 różnią się gaźnikami. A gdzie '05 i '06, które są takie same, jak '04? Co to za instrukcja?

Zbychu napisał(a):Osobiście wolę kierować się instrukcjami producenta

Która mówi, że:

   

Czyli na początek jeden obrót.
A to, że u Ciebie nie zadziałało, to nie znaczy, że instrukcja jest zła.

buczek, nie wiem, skąd Twoje założenie, że serwisówka Hondy się myli, a Haynes nie. I chciałbym znać źródło, z którego Haynes wziął to początkowe otwarcie 2 i 3/4 dla późniejszych roczników.
Czy pytałeś serwis, czy zapoznali się z instrukcją tego konkretnego modelu? Bo to wygląda na ogólnikową odpowiedź. Czy serwis wie, że tu gaźniki różnią się mieszanką? Czy wiedzą, że nie we wszystkich motocyklach podciśnienia ustawia się na równo?
Odpowiedz
#6
Buczek, przepraszam, faktycznie pomyliłem Twoją osobę z kimś innym  Big Grin

Mógłbyś konkretnie wskazać w którym miejscu Twoim zdaniem jest ten błąd w serwisówce ?
Co do mojego tłumaczeniu, to również poprosił bym o wskazanie pomyłki.


Jeżeli chodzi o podciśnienie, to powiem Ci, że Twoja korespondencja ma sens i daje sporo do myślenia. Wychodzi na to, że przed ustawieniem warto by było zmierzyć kompresje dla spokoju ducha, rodzi się jednak pytanie, jak w przypadku różnicy kompresji obliczać wartość podciśnienia na poszczególnym gaźniku biorąc jeszcze jeden istotny fakt, że olejarka jest podłączona pod podciśnienie przedniego gaźnika . Co zaś tyczy się ustawienia obrotów, tu faktycznie przyznam Ci rację, odczyt brałem z fabrycznego obrotomierza. Ogólnie rzecz biorąc, próbowałem na różne sposoby, jednak ten, który opisałem wydaje się być najbardziej trafnym. 


Fotom, nie, nie zrobiłem tego sam, jest to oryginał Hondy
Jeżeli chodzi o roczniki gaźników, to jest wszystko pokazane w pierwszej fotce, wystarczy przeczytać dokładnie.
Jazda motocyklem jest swoistym przeżyciem religijnym, im szybsza, tym bliższa Boga.
Odpowiedz
#7
Fotom napisał(a):buczek, nie wiem, skąd Twoje założenie, że serwisówka Hondy się myli, a Haynes nie. I chciałbym znać źródło, z którego Haynes wziął to początkowe otwarcie 2 i 3/4 dla późniejszych roczników. 

Tak, rozmawiałem z serwisantem, ale dotyczyło to całości ustawiania, a nie konkretnie otwarcia początkowego, które jak dobrze wiesz, i tak przestawia się w cały świat ustawiając najwyższe obroty. Jak już pisałem, nie ma to większego znaczenia.

Dlaczego serwisówka Hondy ma błędy:
pkt. 8 wkręcamy śrubą mieszanki na przednim gaźniku, aż obroty spadną o 50. 
pkt. 9 wykręcamy na tylnym gaźniku śrubę mieszanki o 3/4 obrotu.

pkt 10. ustawiamy obroty jałowe na 1500
pkt 11. robimy punkty 8,9,10 dla tylnego gaźnika, czyli:
11.8 wkręcamy na tylnym gaźniku śrubę mieszanki aż obroty spadną o 50 (przecież dopiero co cofnęliśmy śrubę o 3/4 do final opening)
11.9 wykręcamy na przednim gaźniku śrubę mieszanki o 3/4 obrotu do final opening.
11.10 ustawiamy obroty na 1500.

Niemniej, serwisówka Hondy, na której wszyscy bazują dotyczy modelu V1, czyli rocznika 2001.
   

Co do serwisówki Hayenesa, sam wiesz, że gaźniki od 2004 są inne (nie tyle gaźniki co podzespoły - dysze iglice, itd.). Najwyraźniej dla roczników 2004-2006 serwisówka ma inne dane, których my (bazując na danych dla modelu v1), nie znamy. Dodatkowo, nie dziwi Cię, że Hayenes dopisał oddzielnie dane dla roczników 01-03 i 04-06? Jeśli by były te same ustawienia, to w jakim celu mieli by rozróżniać te roczniki?

Fotom napisał(a):Czy pytałeś serwis, czy zapoznali się z instrukcją tego konkretnego modelu? Bo to wygląda na ogólnikową odpowiedź. Czy serwis wie, że tu gaźniki różnią się mieszanką? Czy wiedzą, że nie we wszystkich motocyklach podciśnienia ustawia się na równo?


Jak już napisałem powyżej, tak, rozmawiałem z serwisantem, ale nie nagrywałem rozmowy Smile Rozmawiałem konkretnie o moim modelu Varadero z 2001 roku, więc zakładam, że rozmówca był świadomy o który silnik chodzi.
 
Co do tego, że nie we wszystkich motocyklach ustawia się podciśnienia na równo - niestety nie znam wszystkich i nie analizowałem tematu dla wszystkich. Czy możesz podać dla których modeli ustawia się różne podciśnienie? 

Jak już wcześniej napisałem, nie mam zamiaru udowadniać kto ma rację, bo mnie te informacje już nie są potrzebne. Dziwi mnie natomiast, że nikt nie ma odwagi/ochoty przejechać się do serwisu i porozmawiać o prawidłowej interpretacji i o tym jak powinno się to zrobić i jak to robią w serwisie.
Przedstawiłem wszystko czarno na białym, więc przewrotnie poproszę, abyście udowodnili mi, że się mylę. Pomijam temat initial opening, bo to nie ma znaczenia, czy będzie jeden obrót, dwa, czy trzy. Skupmy się na kolejnych krokach i ich kolejności.

(05-28-2019, 01:51 PM)Zbychu napisał(a): Mógłbyś konkretnie wskazać w którym miejscu Twoim zdaniem jest ten błąd w serwisówce ?
Co do mojego tłumaczeniu, to również poprosił bym o wskazanie pomyłki.

Napsałeś:
7. Wkręć śrubę mieszanki przedniego gaźnika, aż prędkość obrotowa spadnie o 50 obrotów
8. Wykręć śrubę mieszanki tylnego gaźnika, aż prędkość obrotowa spadnie o 50 obrotów

W serwisówce Hondy (sam przyznaj że bez sensu, po ustawieniu mieszanki na przednim gaźniku, na tylnym cofamy o 3/4 obrotu):
   
Varadero XL125 -> CBF600SA
Odpowiedz
#8
(05-28-2019, 02:16 PM)buczek napisał(a): Napsałeś:
7. Wkręć śrubę mieszanki przedniego gaźnika, aż prędkość obrotowa spadnie o 50 obrotów
8. Wykręć śrubę mieszanki tylnego gaźnika, aż prędkość obrotowa spadnie o 50 obrotów

W serwisówce Hondy (sam przyznaj że bez sensu, po ustawieniu mieszanki na przednim gaźniku, na tylnym cofamy o 3/4 obrotu):

Nie zapominajmy o jednym, aczkolwiek bardzo ważnym detalu, gaźniki ustawiamy również względem siebie, a tu już jest sens. Przypomina mi to stary gaźnik Webera, też były z nim problemy i mało kto umiał go ustawić, nawet mechanicy nie dawali rady, a ten co umiał, zwodził innych tworząc różne mity.
Jazda motocyklem jest swoistym przeżyciem religijnym, im szybsza, tym bliższa Boga.
Odpowiedz
#9
Możesz mi wierzyć, nie zapominam że gaźniki ustawiamy względem siebie. W tym celu robimy synchronizację.
Ale to nie jest odpowiedź, na informację o Twoim błędnym tłumaczeniu. Odbiegasz od tematu.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Odpowiedz
#10
Ale o jakie błędne tłumaczenie Ci chodzi, jest tam wyraźnie napisane in i out, czyli wkręć i wykręć. Poza tym, sama synchronizacja bez zestrojenia obu gaźników na mieszance na niewiele się zda.
Jazda motocyklem jest swoistym przeżyciem religijnym, im szybsza, tym bliższa Boga.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości